Handelsbetingelser når du handler hos Enemærkets Hostahave. Du skal afgive en række oplysninger navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Disse oplysninger er nødvendige fordi vi selvfølgelig skal vide hvor vi skal sende varerne til men også for at vi kan kontakte dig hvis der er problemer med din ordre i form af udsolgte varer eller lignende.
Har du spørgsmål til brugen af webshoppen eller varerne er du altid velkommen til at kontakte os på e-mail eller telefon
Gavekort udstedes til brug i plantesalget/entre til haven.
Hvad gælder for gavekort?
jvf: konkurrence og forbrugerstyrelsen
- Et gavekort har en gyldighed på tre år, medmindre der er aftalt en anden frist
- Som udgangspunkt kan du ikke få pengene for et gavekort udbetalt
- Vi tager ikke imod gavekort udstedet af de tidligere ejere.
- Se gavekort muligheder her
Betaling
Når du bestiller varer hos Enemærkets Hostahave kan du vælge at betale din ordre på en af følgende måder:
Betaling med Dankort via Quickpay
Betaling med MobilePay via Quickpay. Her skal du være opmærksom på, at pengene bliver trukket når du gennemfører betalingen
Levering
Planter der bestilles uden for vores sæson ( medio maj-medio sep.) kan afhentes når planterne er ankommet fra Holland. (Medio april)
Vi retter henvendelse når planterne er klar til afhentning, såfremt du ved bestilling har valgt afhentning.
Vi bestræber os på at få afsendt planterne inden for 3-4 hverdage
Alle forsendelser fra Enemærkets Hostahave foregår pt. med Post Nord eller kan afhentes i vores åbningstid.
Efter endt bestilling på vores hjemmeside vil du modtage en bestillings bekræftelse som “bevis” på at din ordre er registreret af vores ordresystem.
Pakken vil blive leveret på leveringsadressen – eller blive afleveret på nærmeste posthus/pakkeshop, hvis ingen er hjemme. HUSK AT SKRIVE, HVIS KASSEN MÅ STILLES VED DØREN
Forsendelsesomkostninger er 100 kr. uanset, hvor mange planter du bestiller.
Fortrydelsesret
Bestillinger hos Enemærkets Hostahave er omfattet reglerne om fjernsalg i dørsalgsloven. Det betyder at du som kunde har 14 dages fuld returret. Hvis du ønsker at gøre brug af din returret skal dette meddeles os hurtigst muligt efter modtagelsen.
Jævnfør lovgivningen har du som forbruger krav på at kunne besigtige varen i samme omfang som i en fysisk forretning.
Det gør vores arbejde meget nemmere og fremmer dermed tilbagebetalingen hvis du på følgeseddelen angiver fakturanummer, eller du ligger en kopi af fakturaen i pakken.
Du er på ingen måde forpligtet til at angive nogen grund til returneringen, men vi vil sætte pris på det hvis du alligevel gør det. Uden tilbagemeldinger fra vore kunder er det svært for os at vide hvor skal sætte ind for at forbedre vort sortiment eller service.
Ved fortrydelse af købet får du refunderet hele det fakturerede beløb, men minus eventuelle gebyrer. Forsendelses omkostninger i forbindelse med returneringen betales af kunden. Du skal ved returnering være opmærksom på at du som kunde bærer ansvaret for varen såfremt den beskadiges eller bortkommer i forbindelse med returneringen.
Der er ingen krav om at du skal returnere varerne i den originale emballage, men som det fremgår ovenfor bærer du ansvaret for varen ved returnering og vi anbefaler derfor at du, hvis du er i tvivl om du ønsker at beholde det købte, gemmer kasse og anden emballage.
Tilbagebetaling af dit tilgodehavende sker på samme måde som den er modtaget. Det vil sige at har du betalt via bankoverførsel, så laves en bankoverførsel. Du skal derfor oplyse om dit pengeinstituts navn og dit registrerings – og kontonummer. Vi udbetaler dit tilgodehavende når vi har modtaget og kontrolleret den returnerede vare, senest 5 arbejdsdage efter vi har modtaget varerne.
Reklamation
Reklamation skal finde sted senest 2 måneder efter købsdato. Dette gælder for alle flerårige planter, der er plantet ud i haven.
Planter der er døde på grund af tørkeskader/manglende vanding, overvanding, forkert plantning eller frostskader erstattes ikke!